Je atraktivni dizajn tisto, kar prepriča ženske ob nakupovanju tehnologije?

Oblikovanje tehnoloških naprav

Ženske ljubijo tehnologijo in obožujejo svoje naprave. A vse skupaj je postalo že malce dolgočasno – oblikovanje tehnoloških naprav je namreč pretežno v moški domeni in to opazimo predvsem pri videzu končnih izdelkov. Le zakaj v panogi oblikovanja tehnoloških naprav ne srečamo več žensk?

V naših trgovinah smo s področjem tehnologije povezani že od devetdesetih let prejšnjega tisočletja. Vztrajno smo ga obravnavali kot oddelek, namenjen moškim potrošnikom, a v zadnjem opažamo pomembne spremembe. Ženske so postale prave strokovnjakinje za tehnologijo.

HP Spectre Rose Gold

A globalna tehnološka industrija preobrata žal ne zaznava dovolj hitro ali dobro in tako na policah še vedno prevladujejo oblikovalsko dolgočasni izdelki, ki ugajajo ki ugajajo predvsem moškim očem. Da bi to spremenili, smo se v proces oblikovanja vpletli tudi mi!

Katie Page, predsednica uprave Harvey Norman: “Ko sem imela pred očmi novi izvrsten prenosnik HP Spectre, sem ekipi podjetja Hewlett Packard nemudoma sporočila, da je izdelek izjemen in da ne vem, kako naj z njim pritegnem ženske potrošnice. Poslala sem jim nekaj predlog diskretno prefinjenih bronastih tekstur z zlato rožnatimi detajli. Prepričana sem bila, da bi ženske takšen izdelek s ponosom držale v rokah. Skupaj smo oblikovali prenosnik HP Spectre Rose Gold, ki se je izkazal za izjemen uspeh – tolikšen, da bomo koncept prenesli še na druge izdelke.”

Tudi ženske kupujejo tehnološke naprave!

Katie Page, predsednica uprave Harvey Norman: “Glede na uspeh takšnih izdelkov zdaj preživimo več časa z oblikovalskimi ekipami znamk, s katerimi sodelujemo. Vedno znova jih zastavljamo le eno vprašanje: “Kako skrbite za svoje ženske potrošnice?“.”

“Vse to nenazadnje močno vpliva na izbor izdelkov v naših trgovinah. Če pogledamo industrijo od bližje: oblikovalske zvezde tehnologije so večinoma še vedno moški. Zakaj v Silicijevi dolini ni več žensk? Statistični podatki nam tega ne povedo, a ženske tam napredujejo do določenega mesta, naprej pa se pred njimi zapirajo vrata.”

“Veliko žensk je enako izobraženih, bistrih in nadarjenih kot so njihovi moški kolegi. Kako to, da je tehnologija trenutno področje najbolj progresivne delovne sile na svetu, število žensk, ki jo obvladuje, pa tako zaskrbljujoče nizko? Inženirji tehnologije niso vešči oblikovanja in pri izdelavi nimajo v mislih estetske vrednosti izdelka.”

“Tehnološka plat večine izdelkov dandanes je nedvomno izvrstna, zato je nastopil čas, da se posvetimo dizajnu. Vedno več podjetij v svoje vode vabi dobre oblikovalske ekipe. Prav potreba po vrhunskem oblikovanju je namreč tisto, kar lahko privabi in odpre vrata več ženskam v Silicijevo dolino. Ženske, ki vodijo podjetja, povezana s tehnologijo (mednje sodim tudi sama), morajo imeti besedo pri odločanju. A v svetovnem merilu nas je malo.”

“Dekleta pridobijo znanstveno univerzitetno izobrazbo, a po zaključku šolanja ne pridejo do zaposlitve. Zakaj izobražujemo ljudi, če zanje ne najdemo služb? Kakšen načrt ima v zvezi s tem vlada? Področje tehnologije je po moji oceni v zadnjem času izjemno zanimivo. Tudi trgovci namreč lahko prispevamo k spremembam, saj sami odločamo, katere izdelke bomo uvrstili na naša prodajna mesta. Dobra trgovina pa svojim strankam zagotovi točno tisto, česar si želijo.”

Objavljeno v avstralski izdaji revije Vogue, julij 2016